seowebngh seowebngh .

seowebngh

پرا برخي اوقات لپ تاپ ها دير خاموش ميشوند؟


اگر چه روشن و خاموش كردن لپ تاپ كار ساده اي است، اما گاهي اين موضوع تبديل به يك مشكل بزرگ شده و زمان خيلي زيادي را از ما ميگيرد و باعث نارضايتي ما ميشود. مشكل بوجود آمده ممكن است به دلايل مختلفي ايجاد شده باشد و نياز به بررسي دارد چرا كه شايد مشكل سخت افزاري بوده و نياز به مراجعه به تعميرگاه داشته باشد. در ادامه دلايل دير خاموش شدن لپ تاپ رو مورد بررسي قرار ميدهيم.
دلايل دير خاموش شدن لپ تاپبه طور كلي خاموش شدن سيستم فرايندي است كه داراي مراحلي بوده و بايد به طور كامل انجام شود. سيستم عامل ابتدا بايد اطلاعات سيستم را ذخيره نموده و حافظه موقت را پاك نمايد.
دير خاموش شدن لپ تاپ چه دليلي دارد؟برخي از دلايل دير خاموش شدن لپ تاپ نرم افزاري است. سپس فرآيند هاي سيستم را به طور كامل خاموش كند. اين امور در ظاهر در زمان كمي انجام ميشود و در نظر ما بسيار ساده به نظر ميرسد اما فرايند پيچيده اي است و در صورت بروز هرگونه اخلال در يكي از اين امور، ممكن است سيستم را متوقف نمايد و باعث دير خاموش شدن لپ تاپ شود. اين امر به دلايل مختلفي رخ مي‌دهد كه در ادامه به بررسي دلايل دير خاموش شدن لپ تاپ مي پردازيم.
مشكلات نرم افزاريوظيفه مهم سيستم عامل، محافظت از اطلاعات شما است. هر نوع سيستم عاملي به طور محافظه كارانه اين عمل را انجام ميدهد و بايد قبل از عمليات خاموش شدن لپ تاپ بتواند با اطمينان اطلاعات را به طور كامل و مرتب دسته بندي و ذخيره نمايد. براي اين امر، اطلاعات را از حافظه موقت پاك كرده و رم را خالي مي‌كند.براي اين مورد هارد بايد اطلاعات حافظه مجازي كه در اختيار برنامه هاي در حال اجرا بود را پاك كند. در صورتي كه هر يك از برنامه ها باز بوده و در حال نوشتن اطلاعات باشد خاموش شدن ويندوز متوقف ميشود. در اين صورت احتمال دارد با صفحه اي با اخطار Programs Need to Close را به همراه ليستي از برنامه هاي باز به شما نشان دهد. در صورت اتمام فعاليت به صورت خودكار بسته ميشود. اين احتمال هم وجود دارد كه ليست نمايش داده شده خالي باشد اما از خاموش شدن سيستم عامل جلوگيري شود. در اين صورت ممكن است مشكلي در برنامه در حال اجرا وجود داشته باشد. 
مشكلات درايور يا ويندوزيكي از دلايلي كه موجب ايجاد خطا در فرايند خاموش شدن سيستم عامل ميشود، پايين بودن نسخه هاي ويندوز و نياز به آپديت كردن درايو ها و سيستم عامل ميباشد. در اين صورت بهتر است سيستم عامل خود را به آخرين نسخه هاي منتشر شده بروزرساني كنيد
مشكلات Page File  Page File  ابزاري كاربردي است كه فعاليت آن توسط RAM كنترل مي شود. در صورتي كه سيستم عامل به حافظه رم بيشتري نياز داشته باشد، سيستم در اين بخش اعلام مي كند چه بخش هايي استفاده كمتري از رم دارند و اين برنامه ها را بر روي هارد منتقل كرده و رم را براي اجراي اطلاعات پر كاربرد تر خالي ميكند. گاهي به دلايل امنيتي Page File  در زمان خاموش شدن سيستم شروع به پاك شدن مي كنند، از اين رو ممكن است كمي زمان خاموش شدن سيستم به طول انجامد. براي اطلاعات بيشتر در مورد ديرخاموش شدن لپ تاپ ها اينجا برويد:https://rdk24.com/laptop-shutdown-late/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۰:۳۲ توسط:seowebngh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :